Monday, March 29, 2010

MARI POSING-POSING

And also 'pusing-pusing' la....

Ahad lepas ialah hari untuk jalan-jalan. Memang la sefamily but not with the Abahnye la...he still at Kluang, Johor. Why? Erm....Do u know 'bout 'Keluang Man'? Abahnye is doing his part time job as a Keluang man la...! Huh! (tak puas hati).

So, Ahli rombongan kitorang semalam ialah aku, Kak Esah, Khadijah, Kakak Aku, Aidil (anak kakak aku) dan Kak Imah (jiran merangkap pengasuh Khadijah).

Pengemaraan kitorang bermula lebih kurang pukul 12 tgh. Memula, gi amik anak buah aku si Kakak kt Asrama Yayasan, Klang. Peh tu kitorang gi Jusco Bukit Tinggi. Saje nak cuci2 mata.Ye ke cuci mata? Hampeh! sambar gak baju 2 helai...!

Dah jalan-jalan n makan-makan...kitorang kluar dari Jusco dalam pukul 5 ptg...! Peh tu antar anak sedara aku tu balik asrama pulak!

Balik? Jangan harap la..

Kitorang gi Tesco Xtra Shah Alam lak. Sebenarnya, aku br teringat yg smlm adalah hari terakhir utk join pertandingan gambar bebudak comey. Saje nk cuba nasib. Syaratnya pun simple. Beli barang minimum RM50 dlm satu resit, layak utk amik gambar secara percuma. Tapi gambar tu kita tak dapat la...utk join pertandingan tu jer...Baju lak kena sewa. RM 10 sepasang.

Apek yg amik gambar tu memang cerdik. Semahu-mahunye dia suruh anak-anak aku posing. Akibatnye...bila dah tengok hasil posing2 anak2 aku tu...tergoda gak la aku nak amik pakej dorang. Memula nak amik gambar 8 keping jer, RM 68. Aku mintak cd dia kata kena cas ikut pakej lain lak...Ejas punya ejas...last skali aku decided utk amik pakej cd je. Semua gambar yg dorg snap, 30 keping lebihla...save dlm cd...RM 118.00. Ejas2 lagik...dia sudi untuk tidak mengecas kadar sewa baju! haha!

Meh tengok pics yg di snap smlm yer...!





(askar jepun ni terus taknak amik gambar lepas mak dia suruh dia senyum betul2. ni je la sekeping gambar dia yg dapat diambil. Dia ni la Aidil!)

Punyala banyak kitorang shopping semalam. Penuh bonet kereta aku! Tapi barang2 dapur je la...kitorang tak beli brg2 mengarut2. Maklum la...isteri2 yang menjaga poket suami!

Dek kerana ramai sangat yg Q utk amik gambar, akhirnya semua selesai dalam pukul 8 lebih.

Huhu...badan pun dah letih! Apa lagi? Balik la...!



*Enjoy!