Sunday, January 10, 2010

TERASA KECIK HATI AKU...

Ini kisah keghairahan aku mencari balik kengkawan lama.

Sebenarnya dalam keghairahan aku tu, ada rasa segan gak nak berjumpa kengkawan. Maklum la...ramai antara diorang dah berjaya. Terasa kerdil pulak diri aku ni.....walaupun aku dah membesar tahap anak gergasi...!

Sorang kawan bagi semangat. Daripada blog dia yang aku baca, semangat aku datang balik....

Betul jugak kan.....kalau aku ikhlas nak berkawan, bakpe lak nak pikir pasal status, kerja.....

Tapi kejadian kat kfc seksyen 18 ari tu betul-betul buat aku rasa macam nak tekup muka aku dengan bantal. Masalahnye, masa tu aku tengah makan, mana nak carik bantal lak! Huh!

Begini....

Ketika aku enak menikmati ayam goreng sambil menghadap pintu masuk kedai tu, mata aku terpandang kat satu keluarga yang baru nak masuk. Nak beli kfc la tu....

Fokus mata aku adalah kepada si isteri (yang pompuan la). Aku cam muka dia! Aku ingat nama dia! Tapi....takut salah orang. Aku try sebut nama dia. Tapi tak berapa kuat. Yer la...mana tau salah orang! Takde la malu sangat! Alhamdullilah...dia dengar dan pandang aku. Aku tanya..."L*Z* kan?"

Dia pandang aku dengan rupa yang macam tak brape nak cam muka aku. Tapi dia angguk dan terus je berlalu ke kaunter.

Oh...takpe la...mungkin dia nak gi order dulu...sambil tu dengan bangga aku story kat Abahnye.."tu member masa kat teknik dulu tu...satu dorm...tapi kalau tak silap dia kelas karan-karan...bla..bla..bla..."

Tak sabar rasanya nak bertanya khabar....

Tapi.....lepas dia tapau makanan kat kaunter kfc tu, dia terus jer berlalu sambil letak telefon kat telinga. Aku rasa macam dia pura-pura je sebab telefon je kat telinga, tapi tak nampak pulak dia bercakap dan sesampainya dia ke kereta, dia terus simpan telefon....

Terasa malu kat Abahnye...

Terasa kecik hati sebab dulu aku slalu gak tolong 'layan' dia masa dia buat hal dalam dorm BG7 dulu....

.....mungkin dia tak cam aku sebab aku dah gemuk, gunung berapi pulak tengah meletus-letus kat muka masa tu.......

Tapi, sekurang-kurangnya takkan la dia tak boleh berhenti di tepi aku dan kata "awak ni sapa yer? Saya tak camla..."

* Terasa down sangat......memang orang dah taknak kawan aku ke.....?

1 comment:

adirFrida[norm] said...

OMG! OMG!
Kalau tak dengar bila dipanggil bley terima lagik, dak?

Please, gaban. Kalau jumpa aku dmana2, aku x perasan, sila cuit bahu!

Uhh..ohhh! Dah, dah gaban, aku masih ada. Hehehh