Friday, January 1, 2010

MARI MEMANJAKAN KEPALA


Semalam kami ke 'Spa Q'. Aku yang namakan kedai gunting rambut tu 'Spa Q' sebab kedai tu beroperasi dalam rumah. Macam dalam cerita 'Spa Q' tu. Bezanya, 'Spa Q' drama tu dalam rumah banglo tapi 'Spa Q' aku ni dalam rumah flat tingkat bawah di Shah Alam ni.

Aku suka ke sini atas satu sebab yang utama sesangat...MURAH!

Aku bawak Kak Esah dan sorang anak buah aku, namanya Adik. Abahnye suruh potong hujung rambut Kak Esah tu sebab dah mula rosak dan susah nak di sikat. Aku pulak, nak cuci rambut. Saje nak legakan kepala! Si Adik pulak akan masuk pra sekolah. Jadi lebih mudah la rasanya kalau dipendekkan je rambut anak dara ni, tak payah la emak dia susah-susah nak ikat sesubuh hari...

Sebelum....


Masa amoi tu tengah cuci kepala aku, Kak Esah pulak tengah dipotong rambutnya oleh si Ah Soo (mak amoi tu la). Tercetus pulak idea nak suruh amoi tu cuci sekali kepala Kak Esah....

Kira macam ladies day la....hari untuk kitorang enjoy.....manjakan kepala....!
Si Ah Soo tengah potong rambut Si Adik.




Ha..ha...terpeleot je Kak Esah...!



Maka hasilnya........


TARRAA........................

1st time aku tengok rambut Kak Esah lurus....lepas kene blow ni..!




Dua anak dara yang tergedik-gedik perasan lawa!



* Banyaknye gambor kan.... aku tak pandai nak menulis....so, korang tengok gambor la...ahaks!
**Ups! kos untuk tiga kepala tu cuma RM 28 je. Berbaloi-baloi kan!!!

2 comments:

adirFrida[norm] said...

cantik anak dara ko, gaban..

gaban said...

berkenan ke.....