Sunday, January 17, 2010

BAHAYA BETOL!!

Malam tadi aku dikunjungi sorang member. Dia ni keje sama-sama aku dulu. Tapi sampai sekarang kitorang still bersama-sama lagi.


Gambar Hiasan

Dia datang membawa satu cerita saspen dan sedih yang aku rasa patut aku kongsikan dengan korang.


Kisah saspen

Alkisah, suaminya join satu pertandingan memancing kat salah satu kolam pancing di Sri Muda, malam Jumaat lepas. Dia ni memang KAKI PANCING!!!


Menurut si member aku ni, dengan saspennya dia menunggu suami dia yang tak balik-balik sampai pukul 2 pagi. Telefon langsung tak berjawab. Sudahnya, pukul 5 pagi baru suaminya telefon dia dari balai polis!


Tau apa jadi?


DIA KENE SAMUN!!


Katanya, dalam perjalanan balik dari pertandingan yang tak membuahkan sebarang kemenangan tu, sebagai perokok tegar dia pun bukak la tingkap kereta dan hisap rokok. Tetiba datang dua buah motosikal dengan 4 orang penunggang berkulit tidak cerah menahan kereta dia. Kalau takat tahan je takpe gak, komplete dengan pisau kat leher pulak tuh! Walaupun dia ni berbadan sangat besar....tapi dalam keadaan mcm tu, apa sangat la yg dia buleh buat selain daripada menyerahkan wallet sebagaimana yang diminta oleh 4 orang yang berkulit tidak cerah itu. Mujur mereka tidak nampak handphone sebab terselit di celah seat kereta, kalau tidak....hu..hu.. habis la!


Tidak cukup dengan itu, diorang turut menghadiahkan sebijik penumbuk di perut boroy (jgn marah aa...a...) dan tiga hentakan di belakang leher yang mana menyebabkan dia terpengsan sampai pagi. Bayangkan tak sedar ape-ape sambil tersadai kat tepi jalan....


Hanya setelah menjelang subuh baru dia tersedar dan pegi buat laporan polis. Buleh pulak dia sambung tidur kat balai polis sampai pukul tujuh pagi, peh tu baru balik rumah...!


Kisah sedih


Sebelum si suami keluar memancing, si isteri sebenor-benornye tidak la berapa nak restu. Tapi nak buat macam mana, dah hobi dia macam tu.


Lalu dikirimkan la kad ATM pada si suami supaya dikeluarkan isi kandungannya untuk perbelanjaan rumah dah persekolahan yang perlu dia langsaikan esoknya.


Malangnya, semua duit yang telah dikeluarkan si suami sebelum dia ke kolam pancing telah disimpan di dalam wallet dan menjadi habuan 4 orang berkulit tidak cerah itu.



Moral daripada kisah di atas....



Tak payah la keluar memalam.


Jangan isap rokok, sebab kalau nak isap rokok kena bukak tingkap. Kalau bukak tingkap penjenayah senang nak serang.



Sekali-sekala respek la kat arahan/permintaan/ cadangan isteri.



Jangan bawak duit bebanyak.



Jangan jalan sesorang walaupun badan kita tough dan pandai seni mempertahankan diri.


* Perlu lebih berhati-hati dan waspada..

1 comment:

missFridaNorm said...

alaaahaaiii...

takziah.