Thursday, January 14, 2010

ANAK RANTAU GATHERING


Walaupun story ni macam dah nak basi...tapi tetap aku nak share gak...

Anak Rantau adalah nama persatuan bebudak kampung Abahnye yang berhijrah mencari nafkah kat Klang Valley ni. Setiap tahun diorang akan adakan gathering.

Walaupun gatheringnya sekadar simple-simple jer, tapi cukup berkesan untuk mengeratkan silaturrahim...


Kak Esah punya la suka dapat kenal kengkawan baru!

Gathering kali ni berlangsung pada 10 Januari 2010 di Ole' Ole' Super Bowl, Seksyen 18 Shah Alam. Ramai gak yang datang. Lebih kurang 30 orang ada kot....Ada jugak yang datang dari kampung semata-mata nak menambahkan kemeriahan....Siap bwk anak bini, mak mentua pun ada!


Acara utamanya, dah tentula pertandingan Bowling. Lepas buat bayaran RM 30 sekepala (sekali ngan makan) semua peserta dibahagikan kepada kumpulan melalui undian.


Aku ngan Abahnye tak dapat masuk dalam kumpulan yang sama. Tapi kumpulan dia dok kat sebelah je ngan aku, so, senang la sikit. Selain bermain bowling, kitorang juge bermain 'passing-passing' Khadijah!


Bagi pemain yang langsung tak terrer macam aku ni, selayaknye mendapat tender mencuci longkang je lah! Habis bersih longkang aku cuci dengan bola boling tu. Ahaks! Tapi aku tak kisah pun, sebaliknya rasa macam hepi lak sebab untuk tahun-tahun sebelum ni, ada hadiah untuk pemain yang paling banyak mencuci longkang!


Kumpulan aku dgn Kumpulan Abahnye, masing-masing tak berjaya!


Selesai bermain bowling, kitorang bergerak ke Delima Food Court di Seksyen 24. Ada makan-makan skit. Walaupun menunya amatlah simple, tapi kalau perut dah kebulur....licin gak la beb!



Sambil-sambil makan, urusetia umumkan pemenang untuk game bowling tadi. Hadiahnya pulak, akan disampaikan dalam satu majlis perkahwinan salah sorang dua orang ahli Anak Rantau pada 14 Februari ni.

Khadijah yang tak dapat duduk lama dengan aku sebab ada jer pakwe-pakwe yang menyambarnya! Siap bergelak ketawa lak tu!

Majlis bersurai lepas perut kenyang!

Kesimpulannya, gathering kali ni memang dapat mengukuhkan lagi persahabatan semua ahli Anak Rantau. Mana yang dah lama tak jumpa, dapat dijumpakan....bertukar-tukar pandangan...bertukar-tukar maklumat....mengenang-ngenang kisah lama.....


Thank you to the urusetia lah sebab bersusah payah berusaha merancang dan menjalankan gathering dengan cukup happening skali! Kalau tak silap ketuanya ialah En. Bentet (nama diorang pelik2. Abahnye pun guna nama Gombel! Iskh! Kalau dah Jawa tu...jawa la jugak!)



* Kengkawan aku takde ke yang nak tugeder-geder?!


1 comment:

Unknown said...

tu lah...seronok seekali berjumpa kawan2 lama...bila eik?

one to one memang boleh buat punya, cuma nak reramai jumpa ni mau makan masa gak nak arrange! huhuhuu