Wednesday, October 7, 2009

TAMAN KAK ESAH (Episod 2)


Setelah jemu mencari-cari akhirnya Abahnye buat buat keputusan untuk belikan je playhouse yang kat Giant tu untuk Kak Esah.

Hasilnya....



Masa kitorang pasang menatang ni, Kak Esah dah tido pun.

Khadijah pulak yang terjaga. Mungkin sebab dengar bunyi bising masa kitorang dok sibuk mencantum-cntumkan menatang tu. Apa lagi..Khadijah la jadi orang pertama yang merasmikan playhouse tu. Huiyyo! sungguh bergaya Khadijah naik buaian tu! kalo tuan dia dah bangun, jangan harap la dia nak kasi Khadijah main kat situ.



Pagi esoknya, Kak Esah sungguh terkejut apabila melihat ada taman di ruang tamu rumah.



Secara automatiknya juga ruang tamu aku hilang dan bertukar kepada playground. Dah macam tadika pun ada....!



Bangga betul dia. Semua benda dia nak buat kat atas buaian tu. Makan, minum, pakai baju...bla..bla...bla...!

Mama dengan Abah cukup bahagia tengok Aisyah gembira....

Happy Birthday Aisyah
...WE LOVE U!

Tapi tak lama, menjelang petang, Kak Esah suarakan dialog yang membuatkan aku rasa separuh pengsan...

Kak Esah : Aisyah tak nak la taman ni...

Aku : Nape pulak? Kan Aisyah nak taman macam ni kan....?

Kak Esah : Yang ni kecik. Aisyah nak yang BBEEEEESSSAAAAARRR!


Adoi....!


*Perlu ke aku buat rumah kat tasik shah alam tu supaya Kak Esah dapat taman besar? Isk! Kak Esah...Kak Esah...!

6 comments:

Bruce Love Ayumi said...

Perlu...
sbb bleh ayu dtg main playground skali.

DYLA said...

naseb mak ko byk duit kak esah oi.. aunty pun lum tentu mampu bli taman tu ha....

ko kene buat pondok sndri la kat taman tasik tu. try tnya MBSA leh tak.

.tunfrida. said...

haiiiee... Menakutkan betul la permintaan aisyah ni. Aku bygkn anak aku yg minta dan reject, guano laaa...ummi dia xda pndptn lumayan nak layan!

Anyway, happy birthday kak esah!

gaban said...

ayu....bleh , tapi kena beli token dulu la!

DYLA...banyak la duit aku....!
daripada aku buat pondok kt tasik tu baik aku bukak funfair sendiri! ko pun buleh datang main sama. aku yang dapat untung...ahaks!

tunfrida...eleh nomi, merendah diri plak. tp aku rasa ko patut beli satu supaya putera puteri kayangan tu boleh bermain tanpa perlu turun ke bumi! ahaks!

Anonymous said...

fuyoo esah dh ade taman..lehla husna n hanina dtg men taman..huhu..bape ko beli kt giant? bestnya nengok bebudk hepi..la zila, konye tray aku lom dpt anto lg, janji smlm tp sori ek lom dpt pi sn lg..ko jgn mare..hehe nnti aku pi sn dlm mggu ni la kot..

zairol said...

yeyye esah dh ade taman..lehla husna n hanina pi main taman esah..bestnya jadi esah dapat mak bapak yg sporting nak ape je sume dapat..bape ko beli taman tu? la zila ko nye tray tu lom dpt anto lg..sori ek, jgn mare ye..insyallah mggu ni aku antokan..tenkiu..