Thursday, October 15, 2009

BERAYA BERSAMA UPIN & IPIN


Kejadian ini berlaku pada hari Ahad (11 okt) lepas. Abahnye balik dari outstation hari Sabtu tu. Maka, kami bersetuju untuk memenuhi undangan Les Copauque ke majlis rumah terbuka diorang di depan opis diorang kat Seksyen 13. Undangan? ye....undangan dengan bayaran RM 20 sekepala aku kira tak layak dipanggil undangan!

Alkisahnya, sebelum barangan cetak rompak U&I ni wujud dipasaran, kami dah pegi ke kedai rasmi diorang. Mendaftar sebagai ahli melayakkan kami dapat diskaun untuk belian yang seterus dan seterusnya. Masa tu anak buah aku si Hakimi tu memang giler sangat kat U&I. Mak ayah dia berabih RM masa tu. Semua dia beli, beg, baju, badge, note book...bla....bla....bla..! Sekarang ni aku sapu je yang mana yang murah. Sana-sini ada je barang U&I ni.

Bila dah daftar jadi member, kitorang layak la untuk ada dalam senarai jemputan untuk apa2 acara yang diorang anjurkan.

Berbalik pada kisah raya tadi yer....

Masa kitorang sampai orang tak ramai lagi. Sebelum bayar pendaftaran yang aku kira sebagai bayaran makan buffet tu, aku tanya dulu....U&I ada datang tak? Budak tu kata ada, baru aku bayar sebab aku datang memang untuk temukan Kak Esah dengan diorang. Lepas bayar dapat la fridge magnet ngan barang-barang kecik U&I untuk Kak Esah dan melayakkan kami untuk MAKAN!

Masa tu yang jadi MC ialah pemegang watak Kak Ros tu. Ramai la bebudak kat pentas tu. Ada la diorang buat acara teka-teka. Aku tak meneka pun, sebab aku angkat tangan diorang tak nampak! Agaknya aku ni dah kecik kot!! Ahaks!

Kak Esah terlibat gak dok kat pentas tu. Dia ikut je ape orang buat. Orang angkat tangan, dia pun angkat. Padahal aku kompom, dia tak paham pun apa orang tu tanya!



Kedai diorang pulak bukak ari tuh...maknanya, terpaksa la melayan kerenah Kak Esah.


Sebelum....






....Selepas



Lebih kurang pukul 12.30 pm....yang ditunggu-tunggu pun tiba. JENG....JENG......JENG!!!



Silakan YB Upin..!


Ala....ala....comelnya. Anak sapa la yang hensem berbaju melayu ni ye!


Aku pun teringin gak nak bergambar!





Khadijah cium Ipin.




Kak Esah nangis sebab takut dengan Upin dan Ipin yang besor sangat!





Ikutkan hati nak lepak lama lagi. Belum puas menjamah (menjamah?) makanan yang terhidang. Sedap gak. Menurut kat kata salah seorang krew kat situ, makanan diorder dari restoran berhampiran. D'Lawang namanya. Insyaallah, ada masa aku nak menjengah ke sana.


Walaubagaimanapun, kitorang terpaksa angkat kaki sebelum majlis tamat. Maklumlah... bermacam-macam janji dah ditabur oleh Abahnye pada Kak Esah. Dari majlis tu kami bergerak pula ke Pusat Akuatik. Kak Esah nak swimming!




*Entry yg banyak gambar...ahaks!
**Kitorang tak pakai baju raya sebab masa diorang call tak kata pun majlis hari raya, kata ada gathering je! Cesh!

No comments: