Tuesday, May 11, 2010

LEMPENG ALA MAK NORMI

.....bukan alamak! normi yer....



Lempeng ini adalah inspirasi daripada mak Pn Normi sahabat aku tu.



Masa dok se'asrama' dengan si Normi ni, aku paling suka kalau mak dia datang. Mesti ada lempeng punyer! Macam biasa la...kalo dia tak pelawa aku pun, aku redah jer! Tapi aku yakin nyer...si Normi mesti halalkan jer aku bedal lempeng mak dia tu...! Kalau belom, aku mengambil kesempatan ini mohon si Normi ngan maknye, Halalkan la yer....!



Korang tak tau lempeng mak Normi punya penangan! Pergh! Meleleh!

Lempeng yang lembut, ditenyeh lak dgn sambal ikan bilis pedas yang full ngan cili api! Pergh! Meleleh! Ayor mata, ayor liyor, ayor idung....semua meleleh!

Lepas abis ekolah tekak aku still nk pekena gak lempeng cenggitu! Alhamdulillah! berjaya gak la! Tapi tak se'original' yang asal la kan...

Ni contoh lempeng yang aku buat berinspirasikan lempeng mak Normi.




Kene ngan kopi o panas....pepagi minggu...

....memang PERGH! lah....


*Arwah mak aku punya peberet, lempeng kelapa cicah ngan ikan masin. Tapi dh lama tak buat sebab meleleh ayor mata! Hu.....rindu mak!