Thursday, April 8, 2010

MISI PERTAMA...

Aku sibuk sikit ujung minggu lepas.

Ada rezeki masuk skit. Aku dapat order untuk sediakan hidangan makan malam (dinner kolej)untuk 75 org student kat Kolej Kenanga 2, UitM Shah Alam. Ni kira 1st job aku la. Biasanya dorg order untuk makan hari2 je!

Terharu tol aku bila bebudak nih bagi kepercayaan kat aku! Ahaks!

Menu yang dorg mintak simple jer...nasi goreng cina, ayam goreng berempah, sosej, sirap limau ngan tembikai. Atas dasar perikemanusiaan, aku kasik xtra free sup sayur sbb aku takut dorg tercekik! ye la...menu yg dorg oder tu xde kuah. Takkan nak siram siram limau dalam pinggan kot! Bebudak ni pun...kalo yer pun nak bajet, patut2 la...!

Aku start perap ayam dalam pukul 11 pagi. Tq kat Pak Ngah aku yang sudi kongsi resepi dan petua buat ayam berempah!

Setelah gedegang gedegung dapur aku kerjakan (dengan bantuan kakak aku), maka setel la kerja2 memasak.

Walaupun agak lewat sikit daripada time yang dijanjikan, aku berjaya gak ngantor makanan2 tu ke Kolej Kenanga 2.

Berdasarkan feedback yg aku dapatkan daripada informer merangkap pegawai pemasaran yg aku lantik khas kt kolej tu, Cik Yan, semua tetamu berpuas hati dan KENYANG!

Alhamdullillah. Adik2 jangan segan2 nak order lagik yek!

*Huh! Penat! Tapi puas hati...!