Saturday, April 24, 2010

BERURUT

Kalau anak-anak demam, biasanya aku tak terus bawa ke klinik. Bergantung pada keadaan la. Biasanya kalau masih ada ubat yang tersimpan dalam peti ais tu dan masih layak digunakan lagi, aku bagi je makan ubat dulu. Kalau tak kebah jugak, baru aku bawak ke klinik.

Aku jugak kurang membiasakan anak2 aku dengan ubat. Kalau boleh aku nak dorg lawan dengan antibodi sendiri dulu. Taknak la asik bergantung dengan ubat jek!

Salah satu ikhtiar aku ialah bawa anak2 aku pergi berurut. Sebenornye, lebih kepada ikhtiar abahnye (sebagai seorang Jawa tegar).

Maklum aje, bebudak ni lasak. Berkejor sini sana. Tetonggeng sini sana. Kalau Kak Esah buleh la dia jelaskan kat mana bahagian yang sakit. Kalau si Khadijah pulak.....nangis je la!

Aku ni pulak takdenye la asik nak tengok je anak2 tu. Kengkadang kot diorang terjatuh kat mana2 ke, mana aku perasan. Tetiba je dah demam....

Biasanya, kalo jadi kes2 macam ni, aku bawak anak2 aku berurut kat rumah Kak Sitah, kat Seksyen 7 nun. Kak Sitah ni memang tukang urut. Jadualnye pun penuh manjang! Kalo kitorang nak guna khidmat dia, kitorang call awal2. Set masa yang dia free. Kalo tidak, sesia je la manjat tangga sampai tingkat 3 tapi dia xde kat rumah.

Berikut ialah gambar2 org yg menjerit2 kene urut.

Budak Khadijah ni menjerit start memula kene urut sampai la siap!

Hambik kau....terjerit2 dia...!


Kak Esah plak lebih 'cool'. Mungkin sbb dia dh 'dewasa' kot!

Tengok la....releks jer..!

Masa lepas lahirkan Khadijah, Kak Sitah ni la yang ngurut aku. 3 pagi berturut2. Skali ngan mandikan baby! Best woooo!

Kiranya Kak sitah ni aku dh lantik jadi tukang urut family la....ahaks!


* Korang....suka berurut?