Tuesday, June 8, 2010

GO GENTING! sebuah nukilan lapuk


Akibat di'offer' dan di'sponser' dek seorang sahabat, aku yg sblm ni xde cecita nak menjenguk Genting Highland tu terus jek menjadi org yg paling teruja n xcited!

Khamis, 27hb Mei, selepas tertipu ngan janji seorang melayu, akhirnya, lebih kurang pukul 9.30 pagi (ikut janji asal pukul 8.00 pagi) barulah kitorang gerak dari Shah Alam. Berbekalkan naget, kebab ala gaban, nasik lemak & jajan, kitorang berenti rehat kat R&R Genting Sempah (ntah betul ntah idak aku ngejanyer...)




Selepas mencekik lebih kurang, perjalanan mendaki kitorang teruskan. Akibatnya, kitorang sampai kat puncak dah dekat2 tengahari. Tiket yang di'offer'kan ialah tiket outdoor je... jadi lah!


Lepas beratur ngambik tiket...kitorang pun ENJOY!

Tu dia org yg berwajib ngambik tiket pd hari tersebut!


Layan gambo la ye....



Aku yg bertanggungjawab jaga bebudak naik kuda pusing-pusing nih! Best gak!

Korang jgn salah anggap lak ye...mendokloh tu mmg blom start jalan lagik. Bukan sebab berat aku dia dok kt bwh tu!




Mendokloh ni paling kelakar n best la aku rasa!

Sampai terpusing2 kepala Khadijah!

Ape la Gaban....!

Aku nampak besor sbb Kak Ina kecik! Wek! Wek!

Mama teddy with little teddy!

Becinta la tu...!


Menjelang petang, hujan plak....alalala.....! Kitorang kengkononnye nak la beli tiket indoor plak...tetapi....terasa rugi bebenor lak sebab time tu dah dekat pukul 5 petang. Maknanye, buang karan je la. Berapa minit benor yg boleh kitorg enjoy kt indoor tu! So, Kensel je.

Hujan tak lama....kitorang teruskan berlegar-legar kat luar tu lepas hujan berenti. Sejuk jangan cerita la...! Mujur lemak aku tebal!


Sambil berlegar2 tu, aku dan abahnye meneruskan misi memburu beruang. Selepas berusaha dengan gigih dan berulang alik menukar token....akhirnya, berjaya gak aku mendapatkan sekor beruang putih untuk Kak Esah! Yahooo! Yeeeaaahaaa!


Eh! Beruang tu utk Kak Esah ke utk Abahnye?

Benornye, aku dah naik fed up dah time tu....sampai aku kata kat budak yg jaga tempat baling-baling tu cam ni...."dik...ko jual je la sekor beruang tu kat akak! Dah naik sakit dah ati akak ni!" dan dengan simplenye budak tu jawab..."tak bley la kak...".

Eleh! blagak betoi! Macam la aku tak pandai baling! Huh!




Gaban's Family!

Ha...yang ni masa masuk tempat cekelat tu. Aku tergoda nak masuk sini sbb sblm ni aku ada tgk gambar kt fesbuk Dalila. Best gak. Banyak2 bende yg menarik kat situ, aku paling tertarik ngan cekelat pedas tu.....abih meleleh ayor mata anak buah aku kene sakat ngan cekelat! Haha! Padan muka dorg. Pantang dengor cekelat.....mau ajer!

Peh tu dah nak malam dah....kitorang pakat blah je la! Kang lewat2 sangat leceh lak nak turun bukit tu!

Satu hari kitorg bergumbira...! sesambil ngabihkan duit yg memang ade sikit je pun.

Thank you to Kak Ina, Abang Farouk n family sebab sudi taja kitorang...sayang u all lah!

*Seronok lak tgk anak2 happy main kat sana. lain kalibleh la bwk dorg lagi!