Saturday, June 12, 2010

PUISI 'SAYA SEDANG SASPEN'

Puisi ini bertajuk 'Saya Sedang Saspen'.

Saya ciptakan secara sponton kerana apa yang saya tuliskan adalah apa yg sedang saya rasa sekarang ini.....semoga tuan-tuan dapat menghayati puisi saya ini. (sila baca dengan intonasi puisi)

Saya sedang saspen.....

Saspen kerana memikirkan bajet yang tidak cukup-cukup untuk merenobet rumah itu...

Lantas saya laksanakan sekadar yang termampu sahaja...kerana...bajet tidak cukup.....

Saya sedang saspen....

Saspen kerana masih belum selesai berkemas....walaupun telah hampir seminggu saya mula mengemas....

Saya sedang saspen....

Bolehkah saya membiasakan diri di kawasan baru itu....

Jiran-jiran saya....persekitarannya....

Saya sedang saspen....

Adakah line celcom broadband yang saya gunakan dapat berfungsi disana....

Masih bolehkah saya ber'blogging'...masih bolehkah saya berfesbuk....?

Oh! Tak dapat saya bayangkan....jika celcom tiada 'kaberej' di sana nanti....

Saya sedang saspen...

dan semakin saspen tatkala Abahnya dengan selamba berkata "next saturday, abg kene gi kedah".....

OH! ingin rasanya saya tangguhkan perpindahan bila mendengar ungkapan itu. namun... mampukah saya bayar 2 buah rumah lagi untuk bulan ini?
Tak mungkin tuan rumah kedaung saya ini mebiarkan saya tinggal secara percuma untuk bulan ni?


Oh! Oh! Oh!

Sesungguhnya saya amat saspen....

Segalanya kerana.....

Saya sedang saspen....

Kerana ESOK saya akan berpindah ke rumah baru saya itu....(tetap nak statement rumah baru saya walaupun baru 2bulan bayau kt bank....ada lagi 29 tahun 10bulan nak kene settle)


*Argh! Saspennyer!