Sunday, September 27, 2009

KAK ESAH MINTA TAMAN?

Mana nak cari taman? Abahnya dah berjanji bonus tahun ini abahnye nak belikan Kak Esah taman.



Taman mendenye?


Ala...nak yang kecik je. Yang ada papan gelungsur dengan buaian kecik tu cukup la. Bajet pun kecik gak. Kalao bleh biar la di bawah RM 400.00.



Ada la kitorang jumpa kat Giant. Tapi RM 450.00. Kureng menarik lak tu bentuknye. Kalo ikut ati aku, nak beli mende2 macam ni biar la betul-betul! Biar puas hati!! Mesti la cantik....tahan lasak...selamat digunakan dan padan dengan harganya!


Tadi sepetang kami di Jalan Raja Laut. Cesh! Tempat yang terkenal dengan supplier2 brg mainan tu punya la hampeh. Punya banyak kedai kami jengah, takde gak yang menjual mende tu! Masuk ke Lorong Haji Taib, ada 2 supplier barang mainan kat situ. Satu kedai je yang bukak. "Sunday, macamana buleh lupe lak ni?" Amoi tu kata, "Ada kak....children slide kan....lebih kulang enam latuih linggit la...tapi no swing aaaa...just the slide only. Kalau mau combine punya ada juga, tapi I mesti mau oder dari kindergarden playground punya supplier!"



Alahai amoi comey, tak payah la susah-susah.........ITU AKU PUN TAU!



Satu masa dulu jugak, aku ada jumpa iklan jualan gudang barang-barang macam tu. Rasanya kat area Port Klang. Tapi aku tak amik port la masa tu....belum ada niat nak beli.


Ada ke sesapa yang tau mana nak carik mende tu? Tolong la inform kat aku ye... Plz...! aku dah jenuh menekan keyboard lappy ni...yang aku jumpa semuanya kena amik direct dari obesea. PLZ LA.......!



*Padan muka. Nyesal aku buang bisnes kad supplier playground yg aku jumpa masa exhibition kat Sunway Hotel dulu...Cesh! Gaban....






2 comments:

zairol said...

hehe..raya 2 thn lps aku ade pi beraya umh membe abg aku..kt umh die ade taman gitu2 le gelungsur n swing skali..kecik je letak kt sudut umh die..ade gak aku tanya die beli katne..rm 250 beli kt giant katenya..time tu dh nk abis stok..cube la ko pi survey kat supermarket2 tu tesco ke, giant ke, mydin ke..weh ko bile nk wat open house..aku nk pi mkn ayam itam ko le..heheh

gaban said...

aku rasa harga dia memangdah naik la ton....

mungkin sabtu ni aku buat beday kak esah, so...ada la makan2. ayam itam rentung tu kan menu wajib aku, sure ada. jgn risau....jemput la!